
סיפורי המלאך הגואל
קהל היעד: גננות
הורים לילדים
סבתות- קניה לנכדים
על הספר
הסיפורים, פרי עטה וניסיונה של הגב' יהודית שולם, עובדת סוציאלית, מרצה, יועצת ומטפלת משפחתית מוגשים לכם- הורים וילדים- בספר ייחודי, מעניין, צבעוני ומקצועי. הסיפורים יוצרים מערכת שהיא מעין 'סדנא' ביתית הנוגעת בלבטים ובדילמות אותם חווים ילדים צעירים, ומושיטה יד להתמודד נכונה עמם ולפתרונם בדרך מקורית ונעימה.
שעת הטרום- שינה מתאימה להפליא להפעלת 'סדנא' זו.
ההורה המספר צועד יד ביד עם הילד, כאשר ההקראה – האזנה יוצרות קשר אישי ביניהם באמצעות ספורים חמים, אנושיים, הקרובים ונוגעים ללבבות הצעירים. הסיפורים מובילים את הילדים הרכים דרך מבוכיהם הפנמיים, מכירים בקשייהם ומאירים את דרכם. תחושת ההזדהות מסייעת להפנמת המסרים בשילוב מעוף על כנפי הדמיון והיא טכניקת הרפיה מוצלחת, אשר תביא גם לכניסה רגועה אל תוך עולם השינה.
מבוסס על ניסיון עשיר בהנחיית והדרכת אמהות דאוגות וילדים מתלבטים. כתוב בשפה עשירה ומתאים לילדים מגיל חמש ועד גילאי העשרה מוקדמות. כמובן שילדים המסוגלים לקרוא בעצמם ייהנו מחוויות ההזדהות עם הקושי של הילדים והבנה שניתן להגיע לפיתרון. אך גם כשהילד קורא בעצמו, יש יתרון לערוך עימו שיחה כדי להעמיק את הקשר ולקבל רמזים על עולמו הפנימי.
בהקדמה מקבל ההורה הדרכה וכלים כיצד לעשות זאת.
כל אחד מן הסיפורים ישתף גוף, נפש ושכל.
במישור הגופני- נתרגל עם הילד הרפיית שרירים, הסדרה והאטה של קצב הנשימה ופעימות הלב.
במישור הרגשי- הילד ייחשף לרגשות עזים שקשה לו לשוחח עליהם באופן מודע ומילולי. בצורה יצירתית, באווירה רגועה ונטולת מתח, עם דמות תומכת ומקבלת, יוצגו בעיות שקשה לילד לפתור אותן בעולם המציאות.
במישור השכלי- הילד יקשיב, יחשוב, יבין, יתאים את הילד לעצמו ויפנים פתרונות.


HaMalach HaGoel and Other Bedtime Stories
By Yehudit Shulem
Sweet Stories For Sweet Dreams! Book Tags - imagination stories bedtime stories creative illustrations middos Birthday Gift Kids Here's the answer to the bedtime clamor: a collection of delightful stories, accompanied by beautiful, full-color illustrations, to help your children get settled. Turn bedtime bedlam into bedtime bliss when you offer this book of timeless tales with Torah messages. Let their imagination run wild, give them sweet dreams for the coming night. This is sure to be a kid-pleaser in your home!
ללוות ילד
קהל היעד כלות לקראת חתונה.
מדריכות כלות
מורות סמינר
מנהלות סמינרים [לקניה מרוכזת]
גננות
עורכי/ כתבי עיתונים
מרכזות השתלמויות
על הספר
ללוות, פירושו להיות ליד, לא במקום, ולא בתוך. ללוות אומר לאפשר לשני ללכת, להתקדם, כשאנו הולכים לצידו. לאפשר לזולת להיות הוא, כאשר נוכחותנו מהווה עבורו תמיכה והדרכה.
לילוות – פירושו לקבל דבר על מנת להחזירו זהה או טוב יותר; שימוש זמני בדבר שאינו שייך לנו שאיננו בעלים עליו.
כך הוא חינוך ילדים – קיבלנו אותם כפיקדון. אנו אחראים עליהם. עלינו לשמור עליהם, לטפחם, ולקדמם לתכליתם. עלינו להאמין שהיות שהקב"ה נתן לנו את המתנה, הרי שהיא נפלאה, מיוחדת ויקרת ערך. כמו כן יש להפנים את הרעיון שהבורא סומך עלינו, ומפקיד את הפיקדון החשוב דווקא אצלנו.
בליל הטכניקות, התרגילים והדרכים המוצעים כיום בפני האם החרדה לגידול ילדיה בדרך הישר, מבלבלים ומתסכלים אפילו מחנך דגול ומנוסה. בספר אני מחזירה את אור הזרקורים אל דמות המפתח בחינוך הבית – האם.
על הפסוק "ואמר פרעה לבני ישראל נבוכים הם במדבר" אומר רש"י: "כשישמע שהם שבים לאחוריהם". כלומר – כאשר שמע פרעה שבני ישראל הלכו בכיוון מסוים, ולאחר מכן חזרו בהם ובחרו במסלול צעידה שונה –הבין כי בני ישראל תעו בדרכם.
כך נראה אדם נבוך, הוא מנסה דרך אחת ולאחריה אחרת. פונה בכה, ומשגילה כי לא מצא את מבוקשו, פונה והולך לו במסלול שונה. כך נראים לא מעטים מאיתנו, כאשר הם ניצבים מול המסע האדיר ששמו 'חינוך ילדים'.
נפגשתי עם הורים בכל הגילים, מכל סוגי המוצא, השייכות הדתית ורמת ההכנסה. דיברתי איתם במשך שנים רבות בסדנאות, הרצאות, ואצלי במשרד בטיפול פרטי, זוגי או משפחתי. המכנה המשותף אצל כולם היה רצון אמיתי להשפיע על הילד את הטוב ביותר, יחד עם דאגה וחשש של החטאה; תחושה שהמשימה גדולה מדי, כבדה ועצומה. שוב ושוב שמעתי תלונות: 'למה הוא עושה לי את זה.' הם הביעו אכזבה ויאוש, ובפנייתם אלי כ'מומחית', הם 'הרימו ידיים' –כאילו הם רוצים להפקיד את האחריות על הילד בידי, או לחילופין, לקבל ממני רעיונות וטכניקות שיהפכו את הילד לצייתן ואותם למאושרים.
חינוך ילדים אינו אוסף טכניקות, ולא רשימת הצעות סטנדרטיות שמקבלים ממומחים. ההורה הנבוך עומד לבדו ובכל פעם מאמין מחדש שהפעם הזו נגלה אליו שביב אור בקצה במנהרה, וחדור מרץ ויוזמה הוא מתחיל לפסוע קדימה. אולם אז מופיע לפניו 'גואל' נוסף, ובפיו בשורה חדשה המבטיחה את ההצלחה הנכספת, בשורה שבכדי להגשימה צריך להסתובב ולפנות בדיוק לכוון ההפוך.
הולכים להרצאה, מתלהבים, משתכנעים שמכאן תצא הישועה. חוזרים הביתה, מפשילים שרוולים, ומתחילים להשתמש בטכניקות שלמדו. היות שדבריו של המרצה התורן מהדהדים באוזניו של ההורה בעוצמה, לעומת דבריו של המומחה הקודם, משנה ההורה גישה והתנהגות. והילד מושא כל השיטות הללו, נאנח בהשלמה ואומר לעצמו: 'אמא שוב הלכה להרצאה על חינוך...' וכצוללן מנוסה הוא עוצר את נשימתו, ומחכה בסבלנות עד שידעך גל ההתלהבות, בבחינת "חבי עד יעבור זעם", והחיים ישובו למסלולם הרגיל.
ההורים בימינו חוששים להשתמש באינטואיציה הבריאה שלהם ובכישרונם הטבעי. הם מתעלמים מן האמונה בהשגחה פרטית, שעל פיה בחר הקב"ה בהם כהורה האידיאלי עבור ילדם. על ידי התערבות בתהליך הטבעי, קלקלנו מסורת שהוכיחה עצמה אלפי שנים, תמורת אופנות רחוב שמשתנות חדשים לבקרים. בצוק העיתים שוכחים ההורים כי אין מתכון טוב יותר לכישלון בחינוך, ממבוכה וחוסר עקביות.
אז לא צריך בכלל ללמוד? לא כדאי ללכת להתייעץ?
החינוך עומד על שלושה חלקים:
עמוד המודעות העצמית ובו התמצאות בנבכי הנפש, והגברת השליטה והאחריות.
עמוד המשמעת: הבנה מה מקום המשמעת בחינוך, ואיך משקמים את סמכות ההורה.
עמוד האהבה: מהי אהבה אמיתית, ואיך מבררים מתי אנו פועלים מתוך אהבת עצמנו ומתי זו נתינה לזולת.

בין המילים
קהל היעד: עורכי/כתבי עיתונים
עוסקים בגישור
מנהלות סמינרים [לקנייה מרוכזת]
מורות סמינר
מילים, משפטים ומה שביניהם, היוו מאז ומתמיד כלים לתקשורת בין אנשים. התפתחות הטכנולוגיה הפכה את הקשר לזמין יותר אך לעתים גם 'זול' יותר. מטבע הלשון "מילה בסלע" איבד את ערכו בשיעור ניכר. כאשר בשני צדי הדיאלוג מצויים בני אדם הדואגים להעלות את רמת השיח, היחסים הבינאישיים לא רק שאינם מסתבכים, הם משתבחים.
בצמתי-חיים הדומים לעתים לשדות קרב, אך גם לוועידות שלום, מטרת הספר להחזרת עטרת השיחה ונזר הקשר המילולי הבינאישי ליושנם. חלק מיוחד הוקדש ללשון הקודש וחשיבותה.
'בין המילים' הוא מדריך מעשי איך להשתמש במילים כדי לבנות, לגדל, ליצור תא משפחתי בריא וחיים יפים יותר ונעימים יותר. בין מילה לחברתה חבויים סודות מרתקים, אותם תגלו, תלמדו ותפנימו בספר 'בין המילים'.
נסו להיזכר מתי לאחרונה דיברתם עם מישהו לא כדי להעביר לו מידע, או כי משעמם וזו דרך להעביר את הזמן. דמיינו את נושא השיחה, ובדקו אם הצלחתם להיכנס פנימה ולדלות נושאים משמעותיים או רעיונות מרבדים עמוקים, אם העזתם לשתף בחיבוטי נפש.
משמעות הדיאלוג היא לאוורר את המחשבה ולעצב לה צורה דרך הדיבור, לשמוע את ההדהוד אצל השני. לסמוך על הזולת ולהאמין שמשהו טוב יצא מהדו-שיח. הספר מזמין אתכם לבדוק את מערכות הדיבור שלכם, ללמוד דרכים אפקטיביות לשיחה כנה, ולתרגל דרכים לנהל דיאלוג גם על נושאים טעונים עם אנשים משמעותיים.
מספרים ששאלו את החזון איש על הגמרא – "מילה בסלע שתיקה בתריי"[1]: אמנם על מילים מרוויחים פחות אבל השתיקה היא אחת ומילים יש המון, אם כן, יוצא שמשתלם יותר לדבר. ענה החזון איש: מקבלים תריי על כל השתיקות בין המילים.

אישה במעגלי חייה
קהל היעד: אימהות שמחתנות ילדים
מדריכי נוער [הפרק על גיל ההתבגרות]
לעוסקים בגריאטריה
אודות הספר
הפעם הציר המרכזי הוא את, האישה, בכבודך ובמודעתך, אל עצמך, כאישה בוגרת. כגנן אומן המטפח את גינת החמד שלו ביד אוהבת, מעמידה הגב' שולם אותך, האישה, במרכזו של פרח דמיוני נאה, ההולך ופורש את עלי כותרתו. כל פרק בחייך מצמיח עלה כותרת נוסף, המשיק לך ונותן ביטוי נוסף ל'אני' שלך.
חייך כאם בישראל הם רבי גוונים ועתירי מעש. את נקראת לחבוש בו זמנית את כובע האם, הרעיה, הבת, הכלה, החמות, הסבתא, החברה לעבודה ועוד... ורוצה ומשתדלת, בדרך כלל, לשחק את 'משחק הכובעים' על הצד הטוב ביותר. את שואלת את עצמך, איך מצליחים להיות גם האם הטובה ביותר, גם הרעיה הנבחרת וגם הסבתא מסיפורי הילדים, ובעת ובעונה אחת למלא עוד מספר תפקידים, שהם בעצמם כבר מישרה בכירה בהיקף מלא, כל אלה מבלי לגלות סימני עייפות פיזית ותשושות נפשית? איך מסגלים את אומנות התמרון בין מעגלי החיים?
איך מממשים את השאיפה להעניק בלי גבול מבלי שה'אני' יקרע? בכוחו של כל עלה כותרת להעניק תוספת מרעננת ולהרחיב את עולמה הפנימי של האישה, ואז יתגלה ה'אני' שלה במלוא יפעתו. אם לא כן, היא תחוש כי העלים נוגסים בה וקורעים ממנה נתחים.
המחברת משתמשת בכושר אבחנה חד, פרי ניסיונה הברוך לאורך שנים בטיפול יחידני, זוגי ומשפחתי, בהרצאות מקצועיות ובהיותה אם למשפחתה במשרה מלאה עד עצם היום הזה.



